מהי מטרתו של אמבולנס פרטי עם שירות הרמה והורדה?

מטרתם של אמבולנסים פרטיים המציעים שירותי הרמה והורדה היא לשנע אנשים שמסיבה זו או אחרת – לא מתניידים בכוחות עצמם. באם אדם מסוים משתמש בעזר כלשהו כדי לנוע במרחב, בין אם כסא גלגלים, מעלון, קביים או אפילו בעזרתו של אדם אחר כדי לעבור ממקום למקום… ייתכן שיהיה לו צורך בשירותי הרמה והורדה כדי לעלות ולרדת מכלי רכב. כך שאם ירים טלפון כדי לקרוא לאמבולנס פרטי, באמבולנס שכזה תהיינה נגישות לכיסאות גלגלים ולאנשים שרוצים לשהות במצב שכיבה תוך כדי נסיעה.

כמובן, ניתן להרים אדם על הידיים ולהכניס אותו לתא הרכב. ועם זאת, איך החוויה נתפשת בעיניו? האם הוא מרוצה מכך? האם לא היה מעדיף להתנהל באופן עצמאי יותר? אי לכך ובהתאם לזאת, נוצרו שירותי הרמה והורדה. לא רק כדי שלנוסע יהיה נחמד יותר. שכן, ביכולתו לנהל את תנועתו על ידי מנוחה על משטח ההרמה וההורדה של האמבולנס הפרטי. אלא גם כדי שלצוות הרפואי של האמבולנסים הפרטיים יהיה יותר קל לעזור לאדם לרדת ולעלות מן הרכב. מדוע שתהיינה סיבה לאותו אדם לעלות או לרדת מאמבולנס פרטי? מדוע שירים טלפון לחברת אמבולנסים פרטית עבור זה? ובכן, זוהי מהות הכתבה.

מה ניתן לקבל במסגרת שירותי הרמה והורדה עם אמבולנס פרטי?

נניח שיש אירוע מסוים, שאדם רוצה ללכת אליו. יכול להיות שמדובר באדם קשיש, אולי אפילו אדם שכבר לא אחראי על פעולותיו הפיזיות ומקבל לכך תמיכה. אולי הוא לא הולך, מתלבש או אוכל בעצמו. אך הוא עדיין מעוניין לבקר קצת בעולם. בין אם זה לצאת לאירועים, חתונות, מפגשים משפחתיים או אפילו לבקר במוקדים טיפוליים. במקום להרים טלפון לאחד מבני משפחתו או לאי אילו גורמים מקצועיים, הוא יכול להזמין אמבולנס פרטי. מדוע שיבחר לעשות זאת? מעבר לכך שיקבל שירותי הרמה והורדה במסגרת נסיעתו באמבולנסים פרטיים, ייהנה גם מהאפשרות לקבל ליווי והשגחה רפואית עד תום נסיעתו.

רגע, האם אמבולנסים לא נועדו לפינוי חולים ואנשים שנפגעו, במקרי חירום בלבד, למחלקות המיון ובתי החולים השונים? ובכן, יש אמבולנסים שאכן נועדו לעשות זאת. אם מישהו נפצע, והוא רוצה פינוי הוא בהחלט יכול להרים טלפון למד"א ולהביע זאת. אלא שבמקרה ואין מקרה חירום לכאורה, אפשר שעדיף להימנע מלהתקשר דווקא אליהם. ובכך גם לתת להם לשמור כמה רכבים פנויים עבור נוסעים אחרים. אז מה כן ניתן לעשות במקרה שכזה? ובכן, חברות אמבולנסים פרטיות, מאפשרות ללקוחותיהן להזמין אמבולנס פרטי גם למקרים שאינם מקרי חירום או מקרי קצה נקודתיים. אלא גם בתיאום מראש, בתור ליווי ו/או השגחה רפואית בדרך למוסדות רפואיים, אירועים, ואפילו כהשגחה וכוננות בזמן האירועים עצמם. וכאשר הן מציעות שירותי הרמה והורדה, גם אנשים המצוידים בכיסאות גלגלים מקבלים גישה מכנית נוחה לתוככי הרכב.

אמבולנס פרטי עם שירותי הרמה והורדה, לפי תקן משרד הבריאות

לדוגמה, באם אדם קשיש מסוים, או אדם שפשוט לא מתנייד בלי עזרה ו/או כסא גלגלים, ירצה לבקר באירוע משפחתי כלשהו, ייתכן שהוא יבחר לטלפן לחברה המפעילה אמבולנס פרטי. האם זה יותר מדי? האם לא עדיף לבקש שירותיה של חברת הסעות "רגילה"? כזו שבכל מקרה מציעה שירותי הרמה והורדה? ובכן, זו בהחלט אפשרות. אלא עקב כך שחברת אמבולנסים פרטית אמורה לקבל אישור ממשרד הבריאות ומשרד התחבורה כדי לפעול, היא מציעה שירותים רפואיים בנוסף לנסיעה עצמה.

 אי לכך ובהתאם לזאת היא תעמוד בתקנים שמשרד הבריאות  הציב לה עבור הפעלת אמבולנסים פרטיים. והנזכר לעיל אכן יבדוק ויבקר מדי פעם כדי לוודא השלמתם. בין אם זה נוכחות של צוות רפואי מוכשר (שעבר הכשרות) ומוכן "לקרב", ובין אם זה נוכחותם של פריטי ציוד רפואי שמטרתם לתת מענה על אי אילו מצבים רפואיים. כך שאם לאדם יש ציפייה לקבל תמיכה רפואית בדרכו למקומות, או תוך כדי שהייה במקומות – הבחירה לטלפן כדי לתאם הגעתו של אמבולנס פרטי יכולה להתאים במקרה שכזה. ואם הוא צריך עזרה ותמיכה בעלייה וירידה מהרכב, שירותי הרמה והורדה יכולים לעזור.

מהם אמבולנס פרטי המציעים שירותי הרמה והורדה?

כך שאם נרצה לסכם את הנאמר עד כה, אנחנו יכולים להגיד את כל שאמרנו בנקודות הבאות:

  • אמבולנסים פרטיים יכולים להתאים לאנשים שרוצים ומבקשים עזרה בניוד ממקום למקום.
  • אמבולנסים המציעים שירותי הורדה והרמה יכולים לעזור לאנשים המתניידים על ידי כיסא גלגלים ו/או בעזרה חיצונית כלשהי.
  • שירותי הרמה והורדה יכולים לעזור לאנשים להרגיש שהם לא נתמכים בידי בן אנוש אלא בידי מכונה ואולי יש להם העדפה לכך.
  • שירותי הרמה והורדה יכולים להקל על הצוות הרפואי הנוכח באמבולנס הפרטי.
  • חבורת פרטיות המפעילות אמבולנסים פרטיים נדרשות לפעול על פי תקנות משרד התחבורה ומשרד הבריאות ולפי כן יעמדו בתקן של מספר אנשי צוות הנוכחים באמבולנס, הכשרתם ומלאי הציוד הרפואי הזמין למענה רפואי בחלל האמבולנס.
  • אמבולנסים פרטיים יעניקו ליווי, השגחה ומענה רפואי לנוסעיהם.
  • ניתן להזמין אמבולנס פרטי לא רק במקרי חירום או קצה, אלא גם עבור ליווי אנשים למקומות ואירועים מבעוד מועד. ניתן להרים טלפון לחברת אמבולנסים פרטית ולתאם מועד הגעה והחזרה טרם האירוע.
  • חברת אמבולנסים פרטית יכולה לספק אמבולנסים עם שירותי הורדה והרמה כדי ללוות אנשים לתוך האירוע עצמו, כך שהאמבולנסים נשארים באזור, בכוננות, ויכולים לספק מענה רפואי במידת הצורך והרצון. משמע, במקום ללכת לאחר ההגעה ליעד, צוות האמבולנס יישאר וישים עין על המתרחש. שירות זה יכול להיות בעל ערך לאנשים שרוצים לוודא שיש להם תמיכה רפואית גם כשהם הולכים לפגוש חברים, משפחה, עמיתים וכו'.

הזמנת שירות

הזמנת שירות

חירום

24 שעות ביממה