מהי מטרתו של אמבולנס פרטי להסעת חולים אונקולוגיים?

אמבולנס להסעת חולים לטיפולים אונקולוגיים משמש מטופלים כדי לנסוע מביתם לבית החולים או למכון, וזאת על מנת לקבל טיפולי הקרנות או כימותרפיה. או לחילופין, משמש אותם כדי לחזור לביתם לאחר הטיפול. אמבולנסים פרטיים יכולים לעזור למטופלים לנסוע מביתם לבית החולים על מנת לקבל טיפולים הקשורים להשתלת מוח עצם. וכמובן, לחזור לאחר מכן לביתם. אמבולנסים פרטיים יכולים לתת מענה לאי אילו מצבים רפואיים של מטופלים אונקולוגיים המוסעים באמצעותם לביתם או לאחד ממרכזי הטיפול.

אף על פי שרכבי אמבולנס נועדו לתת מענה למצבים רפואיים עבור אנשים  שנפגעו כתוצאה מאירוע כלשהו, ניתן לעשות בהם שימוש כדי ללוות מטופלים אונקולוגיים למוסדות הטיפול. באופן כללי, אמבולנסים פרטיים יכולים לתת מענה במצבים בהם התרחשה טראומה או פיגועים, טביעות, נפילות, תאונות דרכים וכיוצא בזה, ועם זאת ניתן לעשות בהם שימוש גם שלא במסגרת מצבי חירום רפואיים. כך שהם לא מיועדים רק עבור מצבים רפואיים שיש בהם חשד לאובדן הכרה, שבץ מוחי, התקף לב או צירי לידה.

מהו אמבולנס פרטי להסעת מטופלים אונקולוגיים?

למעשה, מדובר באמבולנס המסווג כרכב ביטחון לרפואה דחופה, מאובזר על פי נהלי משרד הבריאות ועונה לתקן של משרד התחבורה. על האמבולנס לאפשר נוחיות מרבית למטופל האונקולוגי המוסע בין קורותיו ומטרתו העיקרית היא הסעת המטופל למוקדי הטיפול הרלוונטיים תחת פיקוח רפואי שוטף. הנסיעה באמבולנס זה יכולה להתאים למטופלים אונקולוגיים עקב הצורך בליווי הער של אנשי רפואה (כמו פרמדיקים, חובשים ורופאים), או עקב הצורך לשנע אנשים שלא מתניידים בעצמם ומבקשים לשבת בכיסא גלגלים או לשכב במהלך הנסיעה. במקרה שכזה, ייתכן שאמבולנס פרטי יכול להעניק את רמת הנוחיות המתבקשת תוך כדי נסיעה למוקד הטיפולים.

כיצד אמבולנס פרטי יכול לסייע למטופלים אונקולוגיים?

באופן עקרוני, אפשר להרים טלפון ולהזמין אמבולנס פרטי להסעת חולים אונקולוגיים, לא רק כדי לעזור להם להגיע מביתם למוסדות טיפול אונקולוגיים ובחזרה. אלא גם כדי לעזור להם להגיע ליעדים ואירועים חברתיים ומקצועיים אחרים. בייחוד אם צוות האמבולנס הפרטי מאפשר נסיעה נוחה יחסית וליווי רפואי צמוד. אמבולנסים פרטיים יכולים לספק טיפול ראשוני בשטח האירוע, אבטחה רפואית במתחם האירוע, הסעה לאירוע עצמו (ובחזרה הביתה) שירותי חירום בסביבת האירוע וכן הלאה.

כך שגם אם תהיינה התקהלות של אנשים בסביבת האירוע, תהיינה גם השגחה צמודה מצוות רפואי שיפקח בקרבת מקום האמבולנס הפרטי ויהיה בכוננות להעניק טיפול מידי במידת הצורך כמו גם פינוי מהיר ויעיל לבית החולים הרלוונטי הנגיש ביותר. אם  רוצים הן להסיע מטופלים אונקולוגיים לאירוע חברתי או עסקי והן לשמר מערך טיפולי סביבם, ניתן להרים טלפון ולהזמין אמבולנס פרטי שיהיה בכוננות באופן הולם למתבקש.

חלק מהדרישות המוטלות על אמבולנס פרטי

לא כל אמבולנס יכול להיות אמבולנס פרטי. שכן, כדי להסיע חולים אונקולוגיים ולהעניק שירות מקצועי, לא רק שנדרשת נוכחותם של אנשי צוות מקצועיים ומוכשרים בפן הרפואי הרלוונטי, אלא גם נוכחותו של ציוד רפואי הולם. כדי לוודא שהן הצוות והן הציוד מתאימים למשימת הסעת החולים האונקולוגיים והשגחתם הרפואית, משרד הבריאות הוא זה שאחראי על מתן אישורים לאמבולנסים פרטיים וביקורות מזדמנות בעניינם. על כן, לכל חברת אמבולנסים פרטיים אמור להיות הן אישור להפעלת אמבולנסים ממשרד הבריאות והן ביטוחים שונים הנדרשים במסגרת תפקידם.

להרים טלפון כדי לקבל אמבולנס פרטי בהשגחה אישית ופרטית

באופן עקרוני, אמבולנסים של מד"א נועדו כדי לתת מענה למצבים רפואיים. באם למישהו יש בעיה הוא יכול להרים טלפון ולהתקשר למוקד כדי לזמן צוות אמבולנס לעזרתו. אלא שאמבולנסים של מד"א לא בהכרח יגיעו בתיאום מראש, ולא בהכרח יספקו השגחה אישית לאירועים. על כן, אם רוצים להסיע חולים אונקולוגיים מביתם למוקדי טיפול או אירועים שונים, יש אפשרות להרים טלפון לחברת אמבולנסים פרטיים ולתאם מראש הגעה של אמבולנס שיעניק שירות הסעה, ליווי והשגחה רפואית עד הגעה ליעד ואף השגחה במהלך התרחשות ביקור החולה ביעד. זאת כמובן, בהתאם לתנאי ההסכם עם חברת האמבולנסים הפרטיים.  

במדינת ישראל יש למעלה מ-100 חברות המפעילות אמבולנסים פרטיים, וניתן להרים טלפון כדי לבדוק אם הן מציעות שירותי הסעת חולים אונקולוגיים באזור מסוים בארץ. ישנן חברות שמציעות צי אמבולנסים פרטיים באופן ממוקד ואזורי וישנן חברות המציעות את שירותן בפריסה ארצית יותר של צי האמבולנסים שלהן. כך שאמבולנס פרטי, יכול לשמש הן לרפואת חירום והן לענייני שגרה יומיומיים. וזאת כאשר רוצים להציע הן שירותי הסעה והן שירותי השגחה רפואית ביעד.

יתרונות השימוש באמבולנס פרטי

לסיכום, אמבולנסים פרטיים יכולים לתמוך בחולים אונקולוגיים במספר דרכים שונות. לא רק שהם יכולים להסיע אותם בכיסאות גלגלים מהבית אל היעד ובחזרה. אלא גם להסיע אותם למכונים אונקולוגיים כדי לקבל טיפולים אונקולוגיים או למכוני בדיקה. מעבר לכך, ניתן להרים טלפון ולקבל אמבולנס פרטי עד הבית שילווה את המטופל לשדה התעופה עד לעלייתו למטוס, תוך קבלת השגחה רפואית. אמבולנסים פרטיים יכולים להעניק שירותי הסעה לכל מטופל הדורש השגחה רפואית ואפילו לספק "אבטחה רפואית" באירועים.  ובמקרה הצורך, אמבולנסים שכאלה יכולים לספק גם הסעות הביתה ולמוקדים שונים תוך כדי טיפולים בחמצן ואפילו להסיע לטיפול נמרץ. ניתן להרים טלפון וליצור עימנו קשר כדי לשמוע עוד פרטים.

הזמנת שירות

הזמנת שירות

חירום

24 שעות ביממה