מוקד חירום

מה כולל תהליך החלמה מניתוח החלפת מפרק ירך

מפרק ירך

המפרקים שלנו הם חלק חיוני בגוף האדם. התפקיד שלהם הוא לאפשר לכלל העצמות שלנו, אלו שמרכיבות את הגוף, לנוע בחופשיות ולבצע אינספור פעולות. מפרק הירך, הוא המפרק שמאפשר לנו לשבת ולקום והוא זה שמשפיע במידה דרמטית על היציבה שלנו. המראה שלו, מזכיר קצת מכתש ועלי. עצם השוק, מורכבת על האגן, בעזרת שורה של שרירים ורקמות המכונות סחוס. במידה ואין שום בעיה והכל תקין, הרי שמפרק הירך יכול לבצע אינספור פעולות ולא ייגרם כתוצאה מהן, שום כאב. מתי מתחילה בעיה? כאשר יש כאב. ישנן סיבות רבות אשר יכולות להשפיע על מצב מפרק הירך. בין היתר, מחלה אוטואימונית, פציעת ספורט, משקל עודף ועוד. האם יש מה לעשות? איך אפשר לזהות את הבעיה ולמי כדאי לפנות? מתי מבצעים ניתוח להחלפת מפרק ירך ועוד, על כך זה תשמעו בהרחבה במאמר הבא.

איך תזהו שיש בעיה

ראשית, אנחנו כן נגיד כי עיקר התסמינים לכך שיש בעיה במפרק הירך, יופיעו בקרב מבוגרים בעיקר ובקרב ספורטאים. יש פער בין כאב פשוט במפרק הירך ובאגן ובין תסמינים אשר יכולים להוביל לדאגה של ממש. אם נדמה כי ישנה מגבלה בטווח התנועה של מפרק הירך והאגן, אז הגיע הזמן לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי. אגב, גם אם אתם לא בטוחים האם קיימת בעיה, כדאי לפנות לקבלת טיפול, זאת משום שבכל מקרה, גם אם מדובר על מקרה פשוט יחסית, אין שום סיבה להסתובב בתחושת כאב ואי נוחות.

ניתוח ייעשה רק כמוצא אחרון בדרך כלל

חשוב להגיד כאן, ניתוח מפרק ירך הוא לא הדבר הראשון אותו נעשה בתור אנשי מקצוע. אנחנו מזכירים, ניתוח הוא טיפול פולשני, כזה שעלול להיות מלווה בכאבים ובאי נוחות. כל עוד אנחנו יכולים לבצע את הטיפול בדרכים אחרות, כך ייטב. טיפול יכול להיות על ידי איזון תרופתי, למשל, במידה ויש דלקת, פיזיותרפיה והתאמה של אורח חיים ספורטיבי, יכולים לעזור. כמובן שבמקרים בהם כאבים במפרק הירך נובעים בעקבות השמנת יתר וכיוצא באלו, הרי ששגרת האימונים תלווה בהמלצות הנוגעות לשמירה על תזונה מאוזנת.

אבל, לעיתים, הדבר הנכון הוא להיכנס בכלים מקצועיים וכמו להחליף את הסחוס שנשחק ואיברים נוספים, כדי לשפר את מצבו של מפרק הירך. לא מדובר על ניתוח מסוכן כמובן וכדאי לזכור כי הרפואה המערבית התקדמה בשנים האחרונות, כך שאנחנו יודעים להגיע בצורה טובה יותר לתוצאות מדויקות כל הזמן. גם כאן המקום להגיד כי תמיד כדאי לבחור באיש מקצוע מתאים עבור ניתוח מפרק ירך. הרי אנחנו מדברים על הבריאות שלכם ואם יש משהו שלא כדאי להתפשר עליו, זה בכל מה שנוגע לבריאות.

איך נראים שלבי ההחלמה לאחר הניתוח

בדרך כלל, תשעים אחוז מהמטופלים, מדווחים על הקלה משמעותית בכאבים לאחר הניתוח. בדרך כלל, את התוצאות המלאות נראה עד שישה שבועות לאחר קיום הניתוח, משום שעלינו לקחת בחשבון כי הגוף צריך את הזמן הדרוש לו כדי להתאושש. שימו לב, במידה ובחרתם לעבור את ההליך הרפואי, בעצת הרופא המטפל, נסו לפנות את השבוע לאחר הניתוח, עבור מנוחה. ניתוח הוא הליך לא פשוט והגוף יבקש את הזמן להתאושש כדי להגיע להחלמה מלאה. בהמשך, נלווה את תהליך ההתאוששות בטיפולי פיזיותרפיה, כדי לשפר את טווח התנועה של הירך ומפרק האגן. כמו תמיד, התמדה מביאה לתוצאות, גם גם בנוגע לתרגול חוזר של תרגילי הפיזיותרפיה. בדרך כלל, ההמלצה תהיה להמתין עם פעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה. בהתחלה, כדאי יהיה לקיים פעילות ספורטיבית מתונה, כמו הליכה או שחיה. רק בהמשך, במידה והכל יהיה בסדר והמטופל ירגיש טוב, תינתן לו האפשרות לשלב אימוני כושר משמעותיים יותר.

כדאי לפנות עכשיו לקבלת ייעוץ רפואי

אם אתם מרגישים קושי וכאב, זה הזמן לפנות לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתהליך ניתוח החלפת ירך. ד"ר רמי כרדוש הוא סגן מנהל המחלקה האורתופדית באסף הרופא. הוא ישמח לדון אתכם בהרחבה בכל עניין, בהתאם לצרכים שלכם.

מאמרים נוספים

בדיקה

דף הבית אודות החברה לחצני מצוקה לחצן מצוקה שירות לחצני מצוקה רופא עד הבית הזמנת רופא ילדים עד הבית הזמנת רופא משפחה עד הבית מנוי

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

פתיחת מרפאה פרטית דורשת הרבה יותר מאשר השגת רישוי ושכירת מבנה. רבים חולמים על פתיחת עסק משלהם, אך מגלים במהרה כי הדרך להצלחה רצופה אתגרים. 

שירותי חירום זמינים עבורכם 24 שעות ביממה, בפריסה ארצית מורכבת

חברת מדה-לי מספקת שירותי חירום עד בית הלקוח, 24 שעות ביממה כל ימי השנה כל צוות העובדים שלנו עוברים הכשרות רבות על מנת לספק לכם את השירות הטוב ביותר, מהיר ביותר והאמין ביותר.

נגישות

מנוי ללחצן מצוקה חברת נטלי

הכירו את לחצן המצוקה של נטלי – הפתרון האולטימטיבי שלך לסיוע רפואי מיידי. מנוי ללחצן חירום לאמבולנס עם צוות רפואי מיומן וציוד מתקדם, זמין בפריסה ארצית 24/7.

קבל החזר כספי מלא אם הטיפול אינו מצריך אשפוז. המוקד שלנו, עם צוות מנוסה, פועל מסביב לשעון בכל מצבי החירום. בשיחת טלפון אנו מקבלים פרופיל מטופל מלא ומתאימים טיפול מותאם אישית.

לאחר לחיצה על הכפתור חירום אמבולס עם צוות רפואי יגיע אליכם + החזר מלא במידה והטיפול הסתיים ללא אישפוז.

רופאים מנוסים עם ציוד מתקדם פועלים מסביב לשעון בפריסה ארצית.

מוקד חירום למצוקה שפועל 24/7 ו- 365 ימים בשנה לשעת חירום עם צוות טלפנים מנוסה.

פרופיל רפואי מלא של המטופל כולל גיל, רקע רפואי מלא ופרטיים אישיים לזיהוי של המטופל.

שקט וביטחון  בלחיצת כפתור , הזן את הפרטים ונציג יצור איתך קשר לפרטים נוספים