מוקד חירום

החשיבות של צריכת ויטמין D לבריאות הגוף

ויטמין D

לאורך שנים, נהוג היה לחשוב כי מקורו של ויטמין D מגיע מהשמש, כלומר, מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של הויטמין החשוב הזה, צריך להיחשף לשמש ולשהות שעות ארוכות בחוץ. אבל לאורך הזמן התברר, כי ישנה נטיה גנטית מולדת, אשר משפיעה על האופן בו כל אחד סופג את הויטמין ומפרק אותו לצורך הפעילות התקינה של הגוף. כך או אחרת, הרי שאנחנו מדברים על חומר חיוני עבור הגוף שלנו. הוא אחראי בין היתר על ויסות כמות הזרחן בגוף שלנו, על איזון כמות הסידן בעצמות וכן הלאה. בדרך כלל, הסובלים ממחסור בויטמין, יסבלו מתחלואה הקשורה למצב העצמאות והשרירים. אז אם אתם רוצים להבין טוב יותר את הנושא, אם אתם מעוניינים להבין טוב יותר איפה אתם עומדים וכמובן, אם אתם מחפשים טיפים לדברים אותם אפשר לעשות כדי להתמודד עם המחסור בויטמין D, אנחנו כאן כדי להסביר לכם הכל בהרחבה. מתחילים עכשיו.

מה הגורמים המובילים למחסור בויטמין בשנים האחרונות

אמנם, דיברנו על כך בקצרה, אך נחזור על כך שנית. ויטמיןD  נוצר בזכות פירוק שלו לדם, הנעשה אחרי שהגוף חשוף לשמש. אבל, מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי ישנם תנאים מסוימים אשר משפרים את היכולת של הגוף לקלוט את אותו הויטמין. למשל, קיימות שעות מסוימות במהלך היום, בהן הויטמין נספג ומתפרק בצורה טובה יותר בגוף האדם. יתרה מכך, משתנים כמו גיל, צבע עור ואחרים, יכולים להשפיע גם הם על כמות החומר שתמצא בדם. למשל, אנשים מבוגרים בדרך כלל לא נוהגים לצאת לשמש, וודאי לא לעיתים קרובות. באופן הזה, הם נחשפים פחות לשמש וסובלים ממחסור בויטמין החשוב. כמו כן, מי שנעזרים בטיפול תרופתי למחלה אחרת יסבלו לעיתים ממחסור, השמנת יתר יכולה לגרום לאותה התוצאה, מי שהתזונה שלהם מבוססת בעיקר על פירות וירקות כמו צמחונים וטבעונים יסבלו ממחסור בויטמין D וכן הלאה. קיימת דרך אחת בלבד, בה נוכל לברר האם קיים מחסור בויטמין, זה על ידי ביצוע בדיקת דם פשוטה. אבל ישנם סימנים אשר יכולים להעיד כי יש בעיה. אם יש לכם כל הזמן תחושת סחרחורת ועייפות, יכול להיות כי הגיע הזמן לפנות לקבלת ייעוץ רפואי.

מה עושים אם יש חשש למחסור בויטמין

ראשית, חשוב לנו להגיד בנקודה הזו, אנחנו לא מוכשרים לתת חוות דעת רפואית כמובן, וודאי לא למי שאנחנו לא מכירים. אם אתם לא מרגישים טוב, הרי שהדבר הראשון והחשוב ביותר זה לפנות לקבלת סיוע מרופא המשפחה, מי שמכיר אתכם ואת ההיסטוריה הרפואית שלכם היטב, מה שמאפשר לו לתת לכם את העצה הנכונה והמקצועית ביותר עבורכם.

מה שכן נגיד, זה שקיימים תוספי תזונה, אותם אפשר לקחת כדי לאזן את כמות הויטמין בדם. יש לנו כמה עצות שישפרו את תוצאות התהליך:

  1. התחילו בטיפול מוקדם ככל הניתן: אתם לא צריכים לסבול מתחושה רעה פרק זמן ארוך לפני הפניה לקבלת עזרה. אם אתם לא מרגישים טוב, אין שום סיבה לא לפנות לקבלת ייעוץ רפואי בהקדם. אין טעם להחמיר את המצב.
  2. הקפידו לצרוך את הויטמין באופן הנכון ובשעה הנכונה: בדרך כלל, צריכה של ויטמין D כמו משימות חשובות אחרות, הופכת למטלה עליה קשה להקפיד. לכן, תמיד טוב להגדיר שעה קבועה ביום, כך תזכרו לקחת את התוסף כמו שצריך וליהנות מפירות ההתמדה. כמובן, חשוב להקפיד ולא לאכול לפני כן מאכלים אשר מפחיתים את איכות הספיגה של החומר בגוף.

אפשר היום להזמין את תוסף התזונה עד הבית בקלות. עשו מה שאתם צריכים כדי להרגיש יותר טוב.

מאמרים נוספים

בדיקה

דף הבית אודות החברה לחצני מצוקה לחצן מצוקה שירות לחצני מצוקה רופא עד הבית הזמנת רופא ילדים עד הבית הזמנת רופא משפחה עד הבית מנוי

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

פתיחת מרפאה פרטית דורשת הרבה יותר מאשר השגת רישוי ושכירת מבנה. רבים חולמים על פתיחת עסק משלהם, אך מגלים במהרה כי הדרך להצלחה רצופה אתגרים. 

שירותי חירום זמינים עבורכם 24 שעות ביממה, בפריסה ארצית מורכבת

חברת מדה-לי מספקת שירותי חירום עד בית הלקוח, 24 שעות ביממה כל ימי השנה כל צוות העובדים שלנו עוברים הכשרות רבות על מנת לספק לכם את השירות הטוב ביותר, מהיר ביותר והאמין ביותר.

נגישות

מנוי ללחצן מצוקה חברת נטלי

הכירו את לחצן המצוקה של נטלי – הפתרון האולטימטיבי שלך לסיוע רפואי מיידי. מנוי ללחצן חירום לאמבולנס עם צוות רפואי מיומן וציוד מתקדם, זמין בפריסה ארצית 24/7.

קבל החזר כספי מלא אם הטיפול אינו מצריך אשפוז. המוקד שלנו, עם צוות מנוסה, פועל מסביב לשעון בכל מצבי החירום. בשיחת טלפון אנו מקבלים פרופיל מטופל מלא ומתאימים טיפול מותאם אישית.

לאחר לחיצה על הכפתור חירום אמבולס עם צוות רפואי יגיע אליכם + החזר מלא במידה והטיפול הסתיים ללא אישפוז.

רופאים מנוסים עם ציוד מתקדם פועלים מסביב לשעון בפריסה ארצית.

מוקד חירום למצוקה שפועל 24/7 ו- 365 ימים בשנה לשעת חירום עם צוות טלפנים מנוסה.

פרופיל רפואי מלא של המטופל כולל גיל, רקע רפואי מלא ופרטיים אישיים לזיהוי של המטופל.

שקט וביטחון  בלחיצת כפתור , הזן את הפרטים ונציג יצור איתך קשר לפרטים נוספים