מוקד חירום

איך להתאים את הבית לקשישים?

עם העלייה בתוחלת החיים, יש צורך גובר בהתאמת המגורים לצרכים המשתנים של האוכלוסייה המבוגרת. בתים רבים לא תוכננו במקור עבור אנשים עם מוגבלויות, והם עלולים להפוך למכשול מסוכן עבור הדיירים הקשישים. במאמר זה נסקור כמה דרכים פשוטות ויעילות אשר באמצעותן ניתן להפוך את הבית לנגיש ובטוח יותר לגיל הזהב. נתמקד בשינויים שניתן לבצע בחללים השונים בבית כמו חדרי שינה, אמבטיה, מטבח וכמובן הכניסה והגישה אל הבית. שינויים אלו יאפשרו לקשישים להמשיך ולהתגורר בביתם בעצמאות וביטחון.

החשיבות של התאמת בית לאוכלוסייה מבוגרת

התאמת הבית לצרכי האוכלוסייה המבוגרת היא נושא חשוב מאין כמותו. זאת מכיוון שמגורים נוחים, נגישים ובטוחים מאפשרים לקשישים להמשיך לחיות בכבוד בביתם, תוך שמירה על עצמאות ואיכות חיים. בית לא מותאם עלול להוות סיכון בטיחותי ואף לגרום לבידוד חברתי. על כן, עלינו כחברה לדאוג לרווחת האוכלוסייה המבוגרת על ידי יצירת סביבת מגורים נגישה, בטוחה ומותאמת לצרכיהם.

התאמת חדר השינה לצרכי הקשיש

החדר האישי הוא מרחב פרטי ואינטימי מאוד עבור כל אדם. עם העלייה בגיל, חשוב להתאים את חדר השינה כך שיהיה נוח, נגיש ובטוח יותר עבור הקשיש. דרכים פשוטות לכך הן התקנת מנורות לילה נוספות, הסרת שטיחים אשר עלולים לגרום מעידה, והתקנת ידיות אחיזה ליד המיטה. בנוסף על כך, ניתן להרכיב מזרון מוגבה שיקל על הכניסה והיציאה מהמיטה. התאורה צריכה להיות חזקה מספיק כדי שהקשיש יוכל לנוע בבטחה בחדרו בשעות הלילה.

התאמת האמבטיה למניעת תאונות

האמבטיה היא אזור ביתי מסוכן עבור קשישים, שכן הרצפה חלקה וקיים סיכון להחלקה. כדי להפוך אותה לבטוחה יותר, כדאי להתקין מאחזי יד בצבעים בולטים, משטחי אנטי-החלקה בקרקעית האמבטיה וברצפה, ומושב אמבט ננעל. ניתן גם לשקול התקנת מקלחון נייד עם מושב, ולוודא שיש גישה נוחה למוצרי היגיינה ומגבות. תאורה טובה גם היא קריטית כאן. שינויים אלה יסייעו לקשיש להתקלח בעצמו בבטחה.

התאמת המטבח לשימוש נוח ובטוח

המטבח הוא לב הבית, וחשוב להנגיש אותו לצרכי הקשיש. ניתן להתקין משטח עבודה נמוך ומתכוונן שיאפשר ישיבה בזמן בישול והכנת אוכל. כדאי למקם פריטי מזון וכלי בישול במגירות וארונות נגישים שאינם דורשים הרמת ידיים. מומלץ להיפטר משטיחים ולדאוג לתאורה טובה. ניתן גם לשקול התקנת כיור נמוך יותר או אף כיור מתכוונן. שינויים אלה יקלו על הקשיש את השהות והפעילות במטבח באופן עצמאי ובטוח.

שיפוץ הכניסה לבית לגישה נוחה

הכניסה לבית צריכה להיות נגישה ונוחה עבור הקשיש. ניתן לנסר מדרגות שמובילות לכניסה ולהחליפן במשטח משופע או רמפה. זאת כמובן בתיאום עם איש מקצוע. בנוסף על כך, כדאי להתקין מעקות אחיזה ותאורת חוץ מספקת. ניתן גם להרכיב דלת כניסה אוטומטית או להתקין ידית אחיזה נוחה. שינויים אלה יקלו את הכניסה והיציאה מהבית עבור קשישים הסובלים מקושי בהליכה.

התקנת טכנולוגיה עדכנית לנוחות ובטיחות

טכנולוגיות חדשניות יכולות לסייע רבות בהתאמת הבית לצרכי המבוגרים. לדוגמה, ניתן להתקין חיישנים המזהים נפילה ושולחים התרעה לקרובי משפחה או למוקד חירום. מערכות "בית חכם" מאפשרות שליטה על תאורה, חימום ומכשירים ביתיים באמצעות קול או לחיצה על כפתור. מערכות אלו תורמות לשמירה על עצמאות וביטחון הקשיש בביתו. כמו כן, ניתן לשקול התקנת מצלמות אבטחה באזורים ציבוריים או לחצני מצוקה ניידים. טכנולוגיה מתקדמת הופכת את הבית לחכם ומותאם יותר לצרכים המשתנים של האוכלוסייה המבוגרת.

מאמרים נוספים

בדיקה

דף הבית אודות החברה לחצני מצוקה לחצן מצוקה שירות לחצני מצוקה רופא עד הבית הזמנת רופא ילדים עד הבית הזמנת רופא משפחה עד הבית מנוי

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

איך לפתוח מרפאה מצליחה?

פתיחת מרפאה פרטית דורשת הרבה יותר מאשר השגת רישוי ושכירת מבנה. רבים חולמים על פתיחת עסק משלהם, אך מגלים במהרה כי הדרך להצלחה רצופה אתגרים. 

שירותי חירום זמינים עבורכם 24 שעות ביממה, בפריסה ארצית מורכבת

חברת מדה-לי מספקת שירותי חירום עד בית הלקוח, 24 שעות ביממה כל ימי השנה כל צוות העובדים שלנו עוברים הכשרות רבות על מנת לספק לכם את השירות הטוב ביותר, מהיר ביותר והאמין ביותר.

נגישות

מנוי ללחצן מצוקה חברת נטלי

הכירו את לחצן המצוקה של נטלי – הפתרון האולטימטיבי שלך לסיוע רפואי מיידי. מנוי ללחצן חירום לאמבולנס עם צוות רפואי מיומן וציוד מתקדם, זמין בפריסה ארצית 24/7.

קבל החזר כספי מלא אם הטיפול אינו מצריך אשפוז. המוקד שלנו, עם צוות מנוסה, פועל מסביב לשעון בכל מצבי החירום. בשיחת טלפון אנו מקבלים פרופיל מטופל מלא ומתאימים טיפול מותאם אישית.

לאחר לחיצה על הכפתור חירום אמבולס עם צוות רפואי יגיע אליכם + החזר מלא במידה והטיפול הסתיים ללא אישפוז.

רופאים מנוסים עם ציוד מתקדם פועלים מסביב לשעון בפריסה ארצית.

מוקד חירום למצוקה שפועל 24/7 ו- 365 ימים בשנה לשעת חירום עם צוות טלפנים מנוסה.

פרופיל רפואי מלא של המטופל כולל גיל, רקע רפואי מלא ופרטיים אישיים לזיהוי של המטופל.

שקט וביטחון  בלחיצת כפתור , הזן את הפרטים ונציג יצור איתך קשר לפרטים נוספים